Auto en Oud en Nieuw, So Happy!!! - Reisverslag uit Aldgate, Australië van Anna - WaarBenJij.nu Auto en Oud en Nieuw, So Happy!!! - Reisverslag uit Aldgate, Australië van Anna - WaarBenJij.nu

Auto en Oud en Nieuw, So Happy!!!

Door: Anna

Blijf op de hoogte en volg Anna

31 December 2015 | Australië, Aldgate

Hoi hoi!

Hier weer een reisverslag van mij, kan nog snel voordat het nieuwe jaar begint! Heb helemaal niet hetb gevoel dat het oudjaarsdag is, het is hier 38 graden en zonnig.. Mijn hostmum gaat zo oliebollen bakken dus dan krijgen we toch nog een beetje het oud en nieuw gevoel. Vanavond ga ik met Lea, Priscilla en een andere au pair naar het strand toe, de cafes zijn daar open, er is vuurwerk en ze verwachten rond de 10000 mensen, ben benieuwd! Weer een once in a lifetime experience die we van ons lijstje af kunnen strepen, oud en nieuw met 30 graden op het strand!!

Afgelopen weken lekker druk geweest voor kerst, tussendoor nog mijn verjaardag gevierd. Overdag heb ik het gevierd met de family, 's ochtends eerst om kwart voor 7 met papa en mama geskyped. Daarna van de ki kinderen cadeautjes en een tekening gekregen, rond lunchtijd caketime en daarna was ik alleen met de kindjes want mijn hostparents hadden kerst lunches. 's Avonds ben ik gezellig met Pris uit eten geweest en die zaterdag ben ik met Lea naar de pub geweest. :)

Afgelopen weken zijn Pris en ik druk bezig geweest met zoeken naar een auto en guess what, we hebben er een gevonden!! Pa Bill, de opa van mijn family, is met ons mee geweest naar de auto heeft hem bekeken, testrit gemaakt en goedgekeurd. Die testrit was nog wel een ding. We gingen vrolijk op weg, Pa Bill reed, bij het eerste stoplicht besloot hij de remmen te testen. We reden 60, stoplicht wordt oranje, het was eigenlijk tre laat om te stoppen maar Bill deed het toch.. Stonden snel stil, wel stukje op de voetgangersoversteek maar oke, Bill zijn reactie: So, the breaks are working.. Slappe lach moment nummer 1. Op een gegeven moment parkeerde Bill zodat we konden switchen. Ik rij weg, na 50 meter door het stoplicht, wil daarna gas geven maar de auto gaat alleen maar zachter, ik denk HELP WAT GEBEURT ER, lampjes gaan aan en ja hoor, benzine leeg... Ik snel naar de zijkant van de weg toe en net voor een T splitsing geparkeerd. Pa Bill wou nog kijken of hij er nog mee kon rijden maar nee, auto deed niks meer. Dealer gebeld, zijn reactie: stay where you are... Uh ja wij kunnen nergens heen flapdrol... Goed dealer heeft benzine gebracht en toen heeft Pris de auto terug gereden. Volgende dag, donderdag 24 december zijn Pris en ik terug gegaan om te betalen en de auto mee te nemen. Eerst maar gaan tanken, maar aan welke kant moeten we staan, waar zit het klepje, welke benzine moet erin? Na eerst aan de verkeerde kant te hebben gestaan uiteindelijk de goede kant en benzine gevonden. Daarna door gereden naar de Holden dealer want onze radio deed het niet, we waren een code nodig. Bill had ons aangeraden even langs de Holden dealer te rijden en het daar te vragen, die wouden dat vast wel voor ons uitzoeken voor een klein prijsje. Geparkeerd bij de Holden dealer, lopen naar binnen, shit wat doen al die mannen hier?! We kwamen binnen lopen bij de christmas party, oeps.. Wij snel weer naar buiten maar de manager was ons al gevolgd, hij gevraagd wat hij voor ons kon doen, probleem uitgelegd en hij heeft het voor ons gefixed. Of hij het heeft gefixed omdat hij een Nederlandse achternaam heeft, of omdat wij gewoon zulke leuke meisjes zijn weten we niet, maar hij heeft het gratis en voor niks voor ons gefixed.

Vrijdag heb ik kerst gevierd met mijn family en Pris, de kindjes kwamen ons om half 8 wakker maken want het was present time!! Weer heel erg verwend en veel te veel cadeautjes gekregen. Daarna met de hele family kerstlunch gegeten. Aan het eind van de dag zijn we naar Priscilla gegaan, zij heeft het huis voor haar alleen want haar family is op vakantie. Gezellig samen kerstfilms gekeken en gekletst. De volgende dag was het boxing day, shoppen!! Wat een drama, zo druk en hele lange rijen, hebben besloten ons geld nuttig te besteden en alvast wat camping spullen te kopen, want ook dat was in de sale! 's middags hadden we het goede plan de auto te wassen, want hij was erg vies. De binnenkant is mooi schoon geworden maar onze skills voor de buitenkant moeten we nog iets bijwerken... Maar goed, je kan wel zien dat we de auto schoon gemaakt hebben.

Aankomende zondag gaan we campingdpullen shoppen, maandag ga ik 2 weken op vakantie met de family. Daarna nog 1 week werken en dan vertrekken we al! Tijd gaat zo snel nu, maar Pris en ik hebben er heel veel zin in, nog maar 3,5 week wachten!!!

Dank jullie wel voor alle lieve verjaardags/kerstkaartjes! Het duurde even maar ik denk dat de meeste kaartjes er nu zijn, erg lief!

Mijn dropbox link met nieuwe foto's:
https://www.dropbox.com/sh/g5ldf8fu115tope/AADftBNaVXJpsp1xc6K0Is3la?dl=0

Ik hoop dat jullie allemaal een hele fijne jaarwisseling hebben en ik wens jullie allemaal een heel fijn en gelukkig 2016!

Liefs,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Actief sinds 13 Juni 2015
Verslag gelezen: 860
Totaal aantal bezoekers 3984

Voorgaande reizen:

13 Juni 2015 - 12 Mei 2016

Au pair in Australië

Landen bezocht: