Bijna op de helft! - Reisverslag uit Aldgate, Australië van Anna - WaarBenJij.nu Bijna op de helft! - Reisverslag uit Aldgate, Australië van Anna - WaarBenJij.nu

Bijna op de helft!

Blijf op de hoogte en volg Anna

22 September 2015 | Australië, Aldgate

Hoi hoi!


Hier weer een blog van mij! Ik zit alweer bijna op de helft van mijn stay. Donderdag begint mijn vierde maand alweer. Ik heb afgelopen weekend overleg met mijn hostparents gehad en ik blijf tot ergens in januari bij ze, waarschijnlijk een half of heel maandje langer dan gepland. Dit omdat Priscilla, de andere Nederlandse au pair, gevraagd was door haar familie of ze langer wou blijven. Hier heeft ze even over nagedacht en met mij over gehad en toen heeft ze besloten langer te blijven. Zij blijft ook tot ergens in januari, de datum moeten we nog even overleggen. Hierna kunnen we dan samen gaan reizen! Hier zijn we beide heel enthousiast over, dat we een reismaatje hebben en nu ook echt plannen kunnen gaan maken. We denken er over om samen een auto te gaan kopen en dan door Australië rond te reizen. Dit is een stuk goedkoper dan een huurauto en mooier en goedkoper als we de kosten delen dan reizen met de bus.

Drie weken geleden ben ik zaterdags met Priscilla wezen fietsen. In de stad kun je gratis fietsen huren, waar je dan de hele dag op rond kan fietsen. Fietsen doe je hier links, net als auto rijden ook ben je hier verplicht om een fietshelm te dragen, die krijg je bij de fiets die je huurt. Het huren ging heel makkelijk, je moest je ID kaart afgeven en in ruil daarvoor krijg je een fiets mee. Eind van de dag breng je de fiets terug en krijg je je ID kaart weer terug. We hebben een stukje door de stad gefiets en vervolgens langs de rivier die achter de stad langs gaat. Tussendoor hebbben we lekker in het zonnetje gezeten en zagen we de voetbalfans langskomen. Als er een thuiswedstrijd is maken de fans daar een hele happening van. Er is altijd een fanfare die voorop loopt met de muziek en daar achter aan lopen alle suporters. Vaak zie je hele families, vaders, moeders, kinderen en zelfs grootouders. De sfeer bij de voetbal hier is ook veel anders dan in Nederland, veel gemoedelijker. Ze komen om de club aan te moedigen niet om ruzie te maken en te vechten. Priscilla en ik zaten van een afstandje de optocht te bekijken. Toen wij na 20 minuten verder gingen liep er nog steeds een hele stoet mensen over de brug naar het stadion toe. Ze gaan dan door de winkelstraat, over de brug zo het stadion in. Om 5 uur moesten we de fietsen weer inleveren. Hierna zijn we met Lea, uit eten geweest. Zij was later naar de stad gekomen om samen met ons te eten.

Zondags zijn Priscilla, Lea en ik naar port Adelaide geweest. Hier is elke zondag een markt. Maar wij vonden de markt niet zoveel voorstellen. Het was in een grote hal, maar ik kreeg er meer het rommelmarkt gevoel van. Het rook er ook echt naar markt. Later hebben we op een bankje bij de haven gelunched. In port Adelaide zijn er allemaal boten die dolfijnentours aanbieden. Je gaat dan 2 uur op een boot en kunt de dolfijnen zien. Dit stelt alleen niet zo heel veel voor. Vaak zie je alleen de rugvin van de dolfijn. Dit hebben wij dus ook niet gedaan, maar toen we zaten te lunchen zagen we opens 2 dolfijnen voorbij zwemmen. Dus hadden we ook geen spijt dat we geen tour hebben gedaan.

Vorig weekend ben ik zaterdags bij Lea thuis geweest. Lea's hostparents wouden mij graag ontmoeten omdat ik zo veel met Lea om ga en ze nieuwschierig waren wie ik was. Overdag ben ik bij Lea geweest, het was heerlijk weer, dus we hebben lekker in het zonnetje gezeten. 's Avonds zijn we in de stad uit eten geweest en hebben we later met een stel Duitse au pairs afgesproken. Het was gezellig, alleen het probleem was dat de meeste Duitse au pairs het niet nodig vinden om Engels te praten, zij bleven dus gezellig Duits praten. Ik kon het opzich wel begrijpen maar toen het later drukker werd in de pub en de muziek luider werd kon ik het niet meer zo goed volgen.

Zondag zijn we naar de Royal Adelaide Show geweest. Dat is het event van het jaar hier. De show is oorspronkelijk ontstaan door en voor de boeren. mensen die boer zijn of boer zijn geweest in Australie krijgen ook elk jaar gratis toegangskaarten voor de show. Op de show zijn allerlei verschillende dingen te zien en doen. Ze laten er zien hoe er in Australië. gewerkt word op de boerderijen en met de dieren. Er zijn ruimtes waar kinderen dieren kunnen knuffelen, er zijn allemaal wedstrijden zoals welke alpaca heeft het meeste/beste wol. Verder is er op de laatste zaterdag van de show een optocht. De jongeren die hier op de middelbare school de agragische opleiding kiezen krijgen aan het begin van hun opleiding een kalf. Dit kalf brengen ze dan groot, aan het eind van de opleiding lopen ze de show met de koe. Na de show worden de koeien geslacht en krijgt de leerling wiens koe het zwaarst is een prijs. Verder zijn er op de show allerlei showbags te koop, hier zie je ook iedereen mee lopen, er zijn bandjes die optreden, andere acrobatenshows en er is een grote kermis bij. Wij gingen op zondag naar de show, het was toen 28 graden dus konden we lekker in het zonnetje genieten van de shows. Er was ook een piggy race, erg grappig, varkentjes die een rondje rennen door de arena. Hierbij moest ik gelijk aan de kinder tv serie, Rudy het racevarken, denken.

Afgelopen weekend heb ik mijn zaterdag weer met Lea doorgebracht. 's Avonds zijn we weer met een stel Duitse au pairs uit eten geweest. Andere meiden dan vorige week. Deze meiden praten gelukkig wel Engels dus was het voor mij een stuk makkelijker te volgen. Zondags ben ik met Priscilla en Lea naar het Gorge wildlife park geweest. Dit is een wildlifepark met koala's, wallabies, kangoeroes, apen, alligators en vogels. In dit park hadden ze verschillende momenten waarop je een koala vast kon houden. Dit hebben wij natuurlijk gedaan, erg leuk om een keer een koala vast te houden en lekker zacht dat ze zijn! Verder kon je de wallabies en kangoeroes lopen. Ze hadden wandelpaden waar je kon lopen en dan kwamen ze naar je toe voor eten. Dit eten kon je bij de ingang kopen. Ook hadden we weer geluk met het weer, 25 graden, heerlijk om dan rond te lopen en dieren te knuffelen.

Hier een dropboxlink met wat foto's. Foto's uploaden via de site lukt niet dus dan maar zo.

https://www.dropbox.com/sh/g5ldf8fu115tope/AADftBNaVXJpsp1xc6K0Is3la?dl=0

Liefs,


  • 22 September 2015 - 21:49

    Margriet:

    hallo Anna,

    heel leuk om over je belevenissen te lezen.
    De tijd gaat snel zeg.

    Heel stoer dat jullie in januari met een auto rond gaan trekken.
    Zo leer je het land wel kennen.

    veel plezier met je werk en de leuke uitstapjes.

    groetjes


    Margriet

  • 23 September 2015 - 17:56

    Bart:

    hoe is het.
    groetjes
    bart

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Actief sinds 13 Juni 2015
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 3990

Voorgaande reizen:

13 Juni 2015 - 12 Mei 2016

Au pair in Australië

Landen bezocht: