Time flies!! - Reisverslag uit Aldgate, Australië van Anna - WaarBenJij.nu Time flies!! - Reisverslag uit Aldgate, Australië van Anna - WaarBenJij.nu

Time flies!!

Blijf op de hoogte en volg Anna

29 November 2015 | Australië, Aldgate

Hoi hoi!

Ben ik weer vanuit het zonnige zuiden. Weer even geleden sinds mijn laatste blog. Ik heb de afgelopen weken weer veel dingen gedaan met mijn chicks! Zo hebben we de mount lofty beklommen, de Mount Lofty is het hoogste punt hier in de heuvels, vandaar uit zijn er verschillende wandel en hicking routes die je kunt doen. Wij hebben een route van 11km gedaan, heuvel af en later weer op. Het was wel erg mooi, vanaf het hoogste punt kun je helemaal uitkijken over Adelaide, halverwege was er ook nog een mooi uitkijkpunt. Verder hebben we tijdens het wandelen veel koala's gespot.

Het hier heerlijk weer de laatste tijd, meestal tussen de 25 en 35 graden, af en toe een dag rond de 15 graden, dan is het ook meteen freezing, ben niks geen kou meer gewend als ik terug kom. Een paar weken terug op zondag was het perfect beach weather dus toen zijn Lea, Pris en ik naar het strand geweest. Het was echt perfect, we konden zelfs in de zee zwemmen! 's Avonds voelde ik mij iets minder goed want ik was mij toch verbrand, mijn rug en benen waren knal rood terwijl ik toch genoeg zonnenbrand had gebruikt en bijna altijd een shirt aan had. Maar goed, na een week goed smeren met aloe vera was het weer weg en nu ben ik al deels bruin, moeten het maar positief bekijken. Als ik met de kinderen ben en het is maar een beetje zonnig moet ik gelijk zorgen dat ze hoedjes dragen en zonnenbrand creme ophebben. Gelukkig is het grootste gedeelte van de tuin in de schaduw dus zijn we niet zo veel in de zon als het warm is.

De week erna ben ik 's ochtends met mijn hostfamily naar de Christmas pageant wezen kijken. Dat is een big event hier, de straten worden afgezet, mensen gaan om 5 uur s ochtends al heen om een plekje vrij te houden, of ze komen op het laatste moment met een ladder aan, geen grap!! Wij zijn 's ochtends rond kwart over 7 vertrokken een vriend van mijn hostdad was er toen al, die was de vrijdag avond om 12 uur heen gegaan om onze stoelen vast neer te zetten en was de volgende ochtend om 6 uur weer terug gekomen, toen stonden er al 2 rijen met stoelen en mensen achter onze plek. Ja je moet er wat voor over hebben, wij waren er rond 8 uur, nog veel te vroeg maar goed toen was de rij achter ons al verdubbeld. De pageant begon om 9:30, voor de tijd mochten alle kinderen op straat stoepkrijten, erg leuk om de kleurrijke straten te zien. Met de optocht deden 88 verschillende wagens mee en aan het eind natuurlijk Father Christmas op zijn arreslee met zijn rendieren. Ondanks dat we er zo vroeg waren was het wel erg leuk om te zien en zeker de moeite waard om te kijken, stukken beter dan carnival of de optocht in Gramsbergen. Zondags zijn we naar de Dutch pantry geweest, dit is een winkel die allemaal Nederlandse producten verkoopt. Omdat het bijna sinterklaas is hebben we hier dus maar even wat pepernoten gehaald en als lunch een broodje kroket gegeten, dat is dan toch wel lekker na 5 maand. Ja zolang ben ik hier al, time flies when you're having fun!

Het volgende  weekend hebben we niet zo veel spannends gedaan. Zaterdags zijn Priscilla en ik eerst gezellig de stad in geweest bijklestsen, later met Lea uit eten geweest en met een nieuwe au pair afgesproken. Lea, Selina en ik zijn nog naar de pub geweest, heel gezellig! Zondag zijn Lea en ik naar het Belair national park geweest, hier hebben we een wandelroute gedaan, koala's en by accident een slang gespot. Gelukkig kroop die weg toen die ons hoorde.

Gister zijn Priscilla en ik samen naar een French market geweest, hier waren allemaal eettentjes met franse kaas, stokbrood, crepes, etc. Ook waren er allerlei kraampjes met handgemaakte Franse sieraden leuk om lekker rond te kijken en de middag door te brengen. Bij toeval kwamen we langs een photobooth, hier kon je kleine pasfoto's laten maken met gekke brillen en boa's, dit konden wij natuurlijk niet overslaan! Vandaag zijn Priscilla en ik weer samen op pad geweest, we hebben onze middag in de bibliotheek doorgebracht om over onze reis na te denken. We hebben gekeken naar auto's, plekken die we willen bezoeken, geldzaken, autoverzekeringen, dat soort dingen. We blijven lekker bezig.

Met mijn familie en de kinderen gaat het goed. De jongse begint dteeds meer te praten, hij noemde mij altijd mummy maar hij heeft vooruitgang geboekt en zegt nu, Nana, Anna is nog steeds te lastig. Met de andere twee gaat het ook goed, het is mooi weer dus we zijn nu lekker veel buiten. De oudste hebben we afgelopen week leren fietsen zonder zijwieltjes, hiervoor is de tennisbaan perfect.  De aankomende weken krijgen we een paar drukke weken, omdat de school hollidays hier bijna beginnen. Zo hebben we kindy end of year concert, childcare end of year celebration, ballet concert van de oudste, mijn verjaardag, kerst oud en nieuw. Na oud en nieuw gaan we twee weken op vakantie naar Victor Harbour daarna ben ik nog een week bij de familie, waarin we nog de birthday party van de jongste hebben en daarna is voorbij. Dan ga ik samen met Priscilla rondreizen, het komt nu toch wel heel dicht bij, whieee!!!

Nu zijn jullie weer op de hoogte van mijn leven hier. :)


Mijn dropbox link met nieuwe foto's:
https://www.dropbox.com/sh/g5ldf8fu115tope/AADftBNaVXJpsp1xc6K0Is3la?dl=0

Liefs,
Anna

  • 30 November 2015 - 17:48

    Dineke:

    Leuk om weer wat te horen uit Australie en dat het goed met je gaat. Veel warmer dan hier.
    Ben je al naar Kangaroo Island gewees?

    Dineke

  • 30 November 2015 - 17:54

    Dineke:

    Leuke fotos. Dineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Actief sinds 13 Juni 2015
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 3998

Voorgaande reizen:

13 Juni 2015 - 12 Mei 2016

Au pair in Australië

Landen bezocht: