2 maand onderweg! - Reisverslag uit Aldgate, Australië van Anna - WaarBenJij.nu 2 maand onderweg! - Reisverslag uit Aldgate, Australië van Anna - WaarBenJij.nu

2 maand onderweg!

Blijf op de hoogte en volg Anna

25 Augustus 2015 | Australië, Aldgate

Hoi hoi!

Hier weer een reisverslag van mij, ik kreeg vanmorgen een appje van mama dat ik hier al weer 2 maanden ben! De tijd gaat echt heel snel, voordat ik het weet is het weer weekend. Op het moment zit ik buiten, in het zonnetje met een kop thee. De lente komt er eindelijk aan! Afgelopen dagen hebben we al aardig mooi weer gehad, het is nog wel koud, maar in de zon met een vest aan is het prima te doen. Dus dat is ook hoe ik mijn vrije uurtjes door de weeks door breng, in de zon met thee en een goed boek.

In mijn vorige reisverslag hebben jullie gelezen dat we gingen verhuizen en het is gelukt. Het verhuizen duurde wel lang, ze zijn 's ochtends om 8 uur begonnen en ik denk dat het half 6 was toen ze eindelijk klaar waren. Toen stonden de bedden in het nieuwe huis en allemaal dozen. Afgelopen weken zijn mijn hostparents vooral bezig geweest met uitpakken, de laatste dingen overbrengen uit het oude huis en dat verkoop klaar maken. Ik was dan veel alleen met de kinderen. De kinderen vonden het nieuwe huis meteen leuk, het is groot met veel speelruimte en we hebben onze eigen "playground". We hebben een tennisbaan en basketbalding, heel leuk voor de kinderen om rond te fietsen. Verder hebben we schommels, monkeybars, een zandbak, een grote trampoline en een speelhuisje. Dus zodra het een beetje weer is ga ik met de kinderen naar buiten. We mogen nu zelf de koe voeren, de broer van de verhuurder komt elke week voer brengen en de kinderen geven de koe dan elke dag wat te eten. Dit vinden ze helemaal geweldig dan gaan ze met de kinderkruiwagen de koe voeren. De koe heet officieel Madge, maar de kinderen hebben haar Ruby genoemt.

De jongste is op het moment druk bezig met staan, hij krijgt zichzelf al staande en kan ook al even los staan maar lopen zonder iets of iemand vast te houden durft hij nog niet. Wel als hij je vingers vast kan houden. De oudste komt op donderdag eerder thuis dan haar broertjes, zij gaat naar kindy, kleuterschool. Altijd als ze met mooi weer thuiskomt rent ze naar binnen zet haar handen in haar zei en zegt: So... Shall we do some acrobats?! Hier dult ze dan ook geen tegenspraak en hangen we van 4 tot 5 op de kop in de ringen en doen we trucjes op de trampoline, mijn wekelijkse workout.. De middelste doet zijn eigen ding en is lekker eigenwijs. Gister wou hij 's middags niet slapen en heeft dat dus ook niet gedaan, maar 's avonds bij het eten was hij te moe om nog te eten en viel hij bijna in slaap, dus de middag slaap houden we er toch nog even in voor hem.

Twee weken geleden is in het dorp achter mij een duitse au pair gekomen, ze heeft bijna de zelfde dagen en tijden vrij als mij, dus met haar doe ik nu veel dingen door de week en in het weekend. Het scheelt dat ze zo dicht bij woont, dan hoeven we niet elke keer naar de stad als we ergens wat willen drinken maar kunnen we ook naar een dorp in de buurt. Zo zijn we naar hahndorf geweest, dat is 15 minuutjes rijden van waar ik woon, dit dorp is door Duitse mensen ontstaan en is echt een toeristische plek. Ze hebben een German pantry, nog wat andere Duitse winkeltjes en restaurant met bier en bratwurst.. Ook is er een Nederlands pannenkoekenrestaurant in hahndorf, alleen was die helaas gesloten toen wij er waren.

Vorige week zaterdag heb ik met de andere twee nederlandse meiden afgesproken, we hebben toen gezellig wat gedronken en zijn uit eten geweest. Een heeft nu echt haar au pair periode er op zitten en is weer verder aan het reizen. Vorige week zondag was het heerlijk weer dus toen hebben de andere NL au pair en ik afgesproken met een stel Duitse au pairs en hebben we op een terrasje in de zon gezeten. Ik denk dat wel ongeveer 70% van de au pairs die hier zijn Duits zijn.

Afgelopen weekend heb ik zaterdag middag een chocoladefondue gedaan met 2 andere au pairs en 's avonds ben ik uit eten geweest en later naar de pub met een stel au pairs. Het uitgaan hier is wel heel anders dan in Nederland. Je hebt hier pubs en clubs, in de pub kun je gezellig wat drinken en is er vaak live muziek. Zaterdag waren we in een pub waar je beneden kon zitten en kletsen en boven was er live muziek en kon je ook dansen. In de pub zien de meiden er wel gewoon leuk uit, maar als je de meiden ziet die naar de club gaan ben je echt wel even in shock. Ze dragen rokjes tot net over de kont, of net niet, high heels en naveltruitjes, en dat in de winter..

Zondag ben ik met de Duitse au pair naar de Botanic Gardens of South Australia geweest. Dit zit net buiten de stad en het is ongeveer 50 hectare groot. Je kan hier gewoon gratis heen en zondag was het mooi weer dus overal in het gras zaten groepjes mensen, zeker leuk om als het wat warmer is af te spreken met andere au pairs.

Vandaag had ik weer een vrije dag dus heb ik van het mooie weer genoten, ik ben met de Duitse au pair naar Stirling geweest en hier hebben we gezellig in het zonnetje gezeten en gekletst. Nu mijn blog gemaakt, straks koken, dan eten kindjes in bad en naar bed en dan zijn jullie halverwege de dag en ga ik weer slapen. Dat blijft wel een gek idee, dat ik zo ver voorloop op jullie.

Volgensmij zijn jullie wel weer op de hoogte van mijn leven hier. Dank jullie wel voor de reacties op mijn vorige blog, ik ben blij dat jullie het leuk vinden om te lezen.

Liefs,
Anna

  • 01 September 2015 - 13:28

    Philippien Blom:

    Hoi Anna,

    Wat leuk om jouw blog te lezen! Grappig om te zien dat je voor typisch Australische dingen de engelse woorden gebruikt i.p.v. een vertaling. Hoe langer je daar bent, hoe moeilijker het wordt om op de Nederlandse woorden te komen!
    Ik ben vrijdag een dagje bij je moeder geweest en ik was verbaasd hoe goed zij al loopt. Zonder stok waggelt ze nog wat, maar met stok loopt ze echt heel goed. Nog niet het tempo wat ik van haar gewend ben, maar dat kan ook nog niet na zes weken.
    Heel veel plezier daar en ik moest je de groetjes doen van Jente en Minke. Die vinden het heel cool dat je daar een jaar woont!

    Groetjes van Philippien

  • 01 September 2015 - 15:06

    Dineke Ten Hove:

    Hi,

    Leuk om het tweede verslag te lezen. In Leicester zijn de meiden ook gekleed in mini-mini rokken, zelfs in de winter als het vriest. Je wordt er koud van als je er naar kijkt.
    Goed dat je de omgeving kunt bekiiken.

    Dineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Actief sinds 13 Juni 2015
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 3998

Voorgaande reizen:

13 Juni 2015 - 12 Mei 2016

Au pair in Australië

Landen bezocht: