Mijn eerste maand! - Reisverslag uit Adelaide Hills, Australië van Anna - WaarBenJij.nu Mijn eerste maand! - Reisverslag uit Adelaide Hills, Australië van Anna - WaarBenJij.nu

Mijn eerste maand!

Blijf op de hoogte en volg Anna

02 Augustus 2015 | Australië, Adelaide Hills

Hoi hoi!

Sorry, sorry, sorry, dat het zo lang duurde maar hier dan eindelijk een verslag uit Australië!! Ik zit hier nu al een maand en het bevalt me tot nu toe erg goed. Door de weeks ben ik op maandag, woensdag en vrijdag met de moeder en kinderen. Dan gaan we 's ochtends vaak ergens heen, boodschappen doen, naar een playground, dat soort dingen. 's Middags slapen de 2 jongste en heb ik een paar uurtjes voor mijzelf en rond 4 uur help ik dan weer mee totdat de kinderen in bed liggen. Op de dinsdag en de donderdag zijn de kinderen naar childcare, op de dinsdag help ik de kinderen klaar te maken voor childcare, strijk ik wat, kook ik en help ik met bath & bed time. Op donderdag hoef ik alleen maar te koken en te helpen bij bath & bed time, maar 's ochtends kan ik dan lekker uitslapen. In het weekend ben ik altijd vrij dus dan kan ik wat voor mijzelf doen, de stad ingaan, afspreken met andere au pairs dat soort dingen. Ik probeer Nederlands te praten tegen de kinderen, maar ze antwoorden altijd in het Engels en ook niet alles snappen ze in het Nederlands dus dan ga ik toch al vrij snel over op Engels. De moeder is ook Nederlands, dus met haar praat ik Nederlands als de kinderen erbij zijn en als de vader erbij is praten we Engels.

De kinderen zijn erg leuk en lief, het zijn er 3 een meisje van 5 en twee jongens van 2,5 jaar oud en 14 maanden oud. Ik merk welp dat de kinderen mij uittesten in hoever ze kunnen gaan, maar we raken steeds meer aan elkaar gewend. Vorige week stond de oudste opeens aan mijn bed, dat zij en haar broertje wakker waren en dat als ik nog wou slapen ik wel verder kon slapen in haar bed met haar en haar broertje. Toen ben ik maar naar de kinderen toe gegaan hebben we wat gekletst en heb ik ze daarna aangekleed. De oudste 2 haal ik 's ochtends meestal uit bed en de vader of moeder de jongste, die slaapt ook nog bij de ouders op de kamer.

Afspreken met andere au pairs gaat heel makkelijk via facebooksites de meeste weekenden ga ik overdag met een andere Nederlandse au pair de stad in om te lunchen, winkelen, etc, 's avonds ga ik vaak uiteten met een stel au pairs of we gaan naar een pub of iets om daar gezellig wat te drinken. Toen ik hier kwam waren er 2 andere Nederlandse au pairs, nu nog een. Maar het is wel erg gezellig en ook wel fijn om af en toe even Nederlands te praten.

In mijn eerste weken hebben de moeder en kinderen mij veel van de omgeving laten zien. Zo heb ik toen al koala's gespot en zijn we naar de dorpjes en stadjes die om Adelaide liggen geweest. Het is hier wel leuk opgebouwd in elk dorpje heb je een general store die plaatselijke producten verkoopt en overal zijn playgrounds, ideaal voor de kinderen.

Ook ben ik hier nu aan het autorijden. Ik woon in de heuvels en het is met de auto twintig minuutjes naar de stad, met de bus dertig minuten, dus dat is goed te doen. In het begin moest ik wel wennen aan het links rijden en in de heuvels, maar nu ik er eenmaal aan gewend ben is het heel makkelijk.

Op het moment zijn we druk bezig met verhuizen, morgen komt de truck en gaan we echt verhuizen maar de afgelopen twee weken was mijn hostmum al druk bezig met dozen inpakken dus we zitten al twee weken tussen de dozen. We verhuizen naar een groter huis in een dorp tien minuutjes verder op. Dus echt ver weg verhuizen we niet, bij het nieuwe huis, het is een huurhuis, zit een paddock met een koe, dus ik voel me er al helemaal thuis, dat begrijpen jullie vast wel.

Volgens mij zijn jullie nu wel weer een beetje op de hoogte van mijn au pair leven. Ik zal proberen wat vaker een blog te schrijven.

Liefs,
Anna

  • 02 Augustus 2015 - 14:02

    Ria Benjamins :

    Wat leuk om te lezen dat je het naar de zin hebt Anna. Ik zal je zeker volgen! Groetjes en geniet van alles .

  • 02 Augustus 2015 - 15:46

    Dineke Ten Hove:

    Leuk om van je te horen. Ik ben blij dat je het goed naar zin hebt daar.

    Dineke

  • 19 Augustus 2015 - 14:06

    Petra Lamberts:

    Hoi Anna,
    leuk om daadwerkelijk te lezen dat je er bent en er van geniet, je werkgezin lijkt je te bevallen en de indrukken die je opdoet zijn zo in de eerste maand goed.. ik hoop dat ook de verhuizing goed gegaan is en je op de nieuwe woonplek (met Koe) je draai weer hebt gevonden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Actief sinds 13 Juni 2015
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 4001

Voorgaande reizen:

13 Juni 2015 - 12 Mei 2016

Au pair in Australië

Landen bezocht: