4 maand onderweg - Reisverslag uit Aldgate, Australië van Anna - WaarBenJij.nu 4 maand onderweg - Reisverslag uit Aldgate, Australië van Anna - WaarBenJij.nu

4 maand onderweg

Blijf op de hoogte en volg Anna

27 Oktober 2015 | Australië, Aldgate

Hoi hoi!

Weer een tijdje geleden sinds mijn laatste blog, druk, druk, druk, met genieten vooral. De main reason waarom ik hier ben natuurlijk. De afgelopen weken weer veel dingen gedaan. Zo zijn Priscilla en ik een paar weken terug samen naar de kapper geweest. Kappers hier zijn best duur, voor alleen knippen betaal je zo 90 dollar, ongeveer 60 euro. Dit vonden wij wel erg duur, dus hebben we via groupon een leuke actie gevonden, hier hebben alle kappers het wash, cut & blow-dry arrangement. Dit hebben wij dus ook gedaan, onze haren werden gewassen, geknipt en bij de blow-dry besloot de kapster mijn haar te gaan stijlen. Dat was wel even wennen, een dag met stijl haar in plaats van krullen rondlopen.

Verder hebben we een lang weekend vrij gehad, dat weekend zou het elke dag rond de 25/30 graden worden dus toen hebben we besloten om ons weekend door te brengen in Victor Harbor. Victor Harbor is een stad een aan zee op een uurtje rijden vanuit Adelaide, de perfecte plek om een lang weekend met mooi weer door te brengen. De weg naar Victor Harbor is erg mooi, je rijd over de heuvels met veel verschillende landschappen. In Victor Harbor is een Horse Drawn Tram die mensen van Victor Harbor naar Granite Island en terug brengt. Granite Island is een natuurpark waar je pinguins kan spotten, vroeger waren er heel veel, nu nog maar 5, deze hebben wij helaas niet gezien. Er is een wandelroute op het eiland met verschillende uitkijkpunten waar je victor harbor kan zien of walvissen die in de zee zwemmen. De walvissen hebben we ook niet gezien, het walvis seizoen hier in Adelaide is nu over, het wordt te warm dus dan trekken de walvissen verder.

Afgelopen weekend hebben Lea (de Duitse au pair )en ik een nacht in een hotel in de stad doorgebracht. Dit als bedankje van Lea's hostparents omdat ze de laatste tijd zoveel extra gewerkt had. Een heel mooi hotel, inclusief spa en zwembad. Zaterdag avond waren we gezellig met Priscilla uit eten en naar de film geweest. Daarna zijn  Lea en ik naar de pub geweest, daar kwamen we nog een stel andere au pairs tegen waarmee we gezellig wat gedronken hebben. De volgende dag hebben we lekker uitgeslapen, uitgebreid ontbijt gehad en van de spa genoten. 's Middags was het weer heerlijk weer dus zijn we met Priscilla naar de botanic gardens geweest om daar van het weer te genieten.

Gister heb ik gewerkt op het 5 jarige verjaardagsfeest van 1 van Lea's kinderen. Lea's kinderen gaan naar de duurste school hier in Adelaide en dat kon je ook wel merken. Op verjaardagsfeesten hier komen de ouders van de kinderen altijd mee, zij blijven er dan ook het hele feest bij. Gister tijdens het feest was er genoeg te doen voor de kinderen. Ze hebben een zwembad dus de kinderen konden zwemmen, er was een soort springkasteel waar ze op konden klimmen en dan over een natte, glibberige baan naar beneden konden glijden, een groot speelkasteel en tafels met knutselspullen. De kinderen vermaakten zich prima en wij hoefden alleen maar op te letten dat alles goed ging. Voor de kinderen had de host familie van Lea zelf hapjes gemaakt en voor de ouders hadden ze een kok ingehuurt die in de outdoor kitchen hapjes maakte. Het feest was dus goed voor elkaar, de kinderen hadden lol en het was heerlijk weer, 30 graden.

Zondag zijn we de stad in geweest, op victoria square stonden alle auto's van de World Solar Challenge. Hier hebben we een tijdje staan kijken naar de auto's, het was wel raar om opeens weer zoveel Nederlands te horen. Er deden 3 Nederlandse teams mee, Delft die zijn 1ste geworden, Twente die zijn 2de geworden en Eindhoven, die deden mee met een gezinsauto en zijn in die categorie 2de geworden.

Met mijn familie gaat alles goed, de jongeste loopt eindelijk!!! Twee weken geleden heeft hij besloten dat hij wel klaar was met kruipen en sindsdien loopt hij alleen nog maar. Erg grappig om te zien, hij probeert nu ook al te rennen, maar dat is toch nog wel erg lastig. Het betekend nu ook dat ik nog een kind heb waar ik continu achteraan moet rennen, want als je even niet op let is hij weg. De andere 2 vermaken zich ook nog steeds goed, nu met het mooie weer zijn we veel buiten, in de zandback, op de trampoline, op de schommel het blijft allemaal leuk. Ook vinden ze het heel leuk om te fietsen, hier is de tennisbaan perfect voor, hier kunnen ze rondfietsen zonder dat ik bang hoef te zijn om ze kwijt te raken. Het gaat hier allemaal zijn gangetje wel dus.

Priscilla en ik zijn een tijdje terug begonnen met brainstormen voor onze reis dus dat gaat ook goed. We zijn aan hert bedenken wat we willen zien hoe we dat gaan doen met de route, qua weer dat oort dingen. Steeds als we het er samen over hebben worden we helemaal enthousisast dus dat is erg leuk!

Mijn dropbox link met nieuwe foto's:
www.dropbox.com/sh/g5ldf8fu115tope/AADftBNaVXJpsp1xc6K0Is3la?dl=0

Ik hoop dat alles daar nog steeds goed gaat in het koude Nederland met iedereen!

Liefs,